top of page

Granulaat reiniging

Vele automerken maken gebruik van direct ingespoten benzine motoren. Naast de voordelen van een laag brandstofverbruik hebben deze motoren helaas ook nadelen. Doordat een deel van de uitlaatgassen terug wordt gewonnen, ontstaat er roetvorming in het inlaatkanaal. De roetvorming zet zich af tegen de kleppen in het inlaatkanaal met als resultaat dat de ''ademhaling'' van de motor slechter wordt. 

46095483991_956f83f2fb_b.jpg

Verontreiniging wordt beetje bij beetje erger. Het eerste wat je vaak gaat merken is dat de auto gaat inhouden, ook neemt het brandstofverbruik toe en loop de motor stationaire onregelmatig of gaat het motorstoringslampje branden. . In extreme gevallen verdwijnt er zelfs meer dan 30% van het motorvermogen.

Uit eigen ervaring weten wij dat onderstaande motoren last hebben van deze probleem:​

  • Peugeot en Citroën THP motoren

  • BMW motoren

  • Volkswagen, Audi, Skoda, Seat TSI en TFSI motoren

  • Ford ecoboost motoren

  • Direct ingespoten benzine motoren
     

De meest effectieve manier om uw klachten op te lossen is het roet in de inlaat te verwijderen middels een granulaatbehandeling. Uit ervaring weten wij dat dit de beste methode is waarbij wij het complete inlaatkanaal tot aan de kleppen stralen met granulaat. In de afbeelding ziet u het resultaat van een reiniging.

bottom of page